Plantes nòmades

vida-2011

El segon classificat en la darrera edició dels premis Vida, convocats per la Fundació Telefònica, va ser Gilberto Esparza, amb el projecte “Plantes nòmades“. Vam veure el seu treball a Madrid fa unes setmanes i  llavors vam tenir la idea de posar jardineres mòbils al jardí, ja que l’hortet al hivern té poc Sol.

“Plantas nómadas (bloc) es un proyecto que hace uso de diversos elementos orgánicos y tecnológicos que habrán de poblar y enfrentarse a una serie de desastres ecológicos. El protagonista de la pieza es una entidad biocibernética, un ecosistema robótico autónomo en el que plantas, bacterias, elementos electrónicos y maquinaria conforman un sistema simbiótico y llevan a cabo una serie de procesos de limpieza y elaboración de nutrientes. Una vez que ha localizado un manantial contaminado, el robot emplea una bomba de succión para llenar su propia reserva. Los microbios que se encuentran en las células del combustible del robot extraen del agua recogida los agentes contaminantes, tales como los metales pesados o los productos químicos tóxicos. Los subproductos de este proceso generan energía para el funcionamiento de la máquina y limpian el agua para que pueda ser utilizada por las plantas.” [llegir més]

plantes-nomades-0

Hem triat jardineres no massa grans, per facilitar el transport. 45 cm x 15 cm. Ens han costat 2 € cadascuna. És important que disposin d’una safata que reculli l’aigua. Com a substrat hem fet servir una barreja formada per  1/3 de terra del sòl del l’hortet, amb tendència a ser àcid, amb 2/3 de turba de castany –2,5 € els 20 l– amb ph neutre segons indica el productor.

plantes-nomades-1

Hem posat una tomaquera i dos plantetes d’enciam per jardinera. De moment les hem situat al costat de la paret de la caseta d’eines, un lloc solejat i calent.

plantes-nomades-3

Comparteix:
Altacapa